Max Verstappen zgodnie z oczekiwaniami do GP Włoch przystąpi z końca stawki po tym jak Honda potwierdziła, że Holender na torze Monza otrzyma najnowszą specyfikację jednostki napędowej.
Japoński producent w Spa wdrożył nową specyfikację silnika określaną mianem Spec 4, ale skorzystali z niej tylko Alexander Albon oraz Daniił Kwiat.Taj, który w Belgii debiutował za kierownicą bolidu Red Bulla ostatecznie w sobotę i niedzielę korzystał ze starszej jednostki napędowej Hondy, aby nowy silnik był w jak najlepszej formie na szybkim torze Monza.
W środę Honda potwierdziła, że zarówno Verstappen, jak i nowy kolega zespołowy Kwiata, Pierre Gasly, we Włoszech także otrzymają nowe silniki, a to będzie wiązało się z koniecznością startu z końca stawki.
"Główną zmianą jest to, że planujemy wdrożyć jednostkę napędową Spec 4 po raz pierwszy we wszystkich czterech naszych bolidach po tym jak w Belgii korzystali z niej tylko Albon i Kwiat" wyjaśniał dyrektor techniczny Honda F1, Toyoharu Tanabe.
"Jako, że dla Gasly'ego i Verstappena będzie to pierwszy wyścig z nowym silnikiem czeka ich kara przesunięcia na polach startowych, ale wierzymy, że i tak stać ich będzie na mocny występ w niedzielę."
"W Spa zebraliśmy sporo przydatnych informacji, które wykorzystaliśmy do zmian ustawień układu i jego kalibracji, przygotowując się do tego wyścigu."
"Staramy się zmaksymalizować potencjał jednostki Spec 4 i liczmy na pozytywny wynik oraz podtrzymanie rozpędu jakiego nabraliśmy w Spa."
Max Verstappen po GP Belgii spodziewał się kary za wymianę podzespołów silnikowych i dobrze zdaje sobie sprawę z faktu, że z tak szybkim na prostych Ferrari raczej się tam nie pościga.
"Wszyscy wiemy, że Ferrari będzie tam bardzo szybkie a jeżeli będziemy startować z tyłu to pewnie i tak nie dogonimy czołowej czwórki" mówił Holender. "Wszyscy poza nią są możliwi do dogonienia."
04.09.2019 12:55
0
Ciekawe, czy Albon ukończy wyścig przed Maxem.
04.09.2019 13:09
0
@1 tylko w wypadku kiedy Max wróci do "starej specyfikacji Maxa" :)) W innym wypadku to pojedynek 1 i 2 ligowego kierowcy.
04.09.2019 13:13
0
I to jest współczesna paranoja F1 - za rozwój kara
04.09.2019 13:31
0
3. w przeciwnym razie Mercedes i Ferrari miałyby co trzy wyścigi "nowy" silnik
04.09.2019 14:28
0
@2. ds1976 Nie byłbym taki pewny na Twoim miejscu. Albon nie wygląda na zagubionego w bolidzie RedBull'a, jak to miało miejsce w przypadku Gasly'ego.
04.09.2019 14:50
0
Albon wyglądał na zagubionego przez 2/3 wyścigu na SPA, miał duży problem z przebiciem się przez środek stawki, ale na drugim stincie się odnalazł. Teraz jeszcze kolejne 3 treningi przed nim, więc jeśli wyczuje w końcu dobrze auto, to może być czarnym koniem we Włoszech (sic!)
04.09.2019 15:41
0
@5 berko, nie ma szans, Red Bull posiada aktualnie bardzo wyrównanych poziomem kierowców: Gasly, Kvyat, Albon to ta sama liga, tylko Max od nich odstaje... To poziom Lewisa i Alonso (nawet Vettel się nie łapie). Nikt nie zaprzeczy, że Max wyciska z tegorocznego bolidu (i siebie) 120%. Albon nie robił tego samego z maszyną Toro Rosso, a w juniorach był... po prostu średniakiem, jak Gasly. RBR wymienił siekierkę na kijek. Program "junior" w RBR poległ, nie ma co ukrywać. Cały czas czekam kiedy zaoferują prywatne testy Newgardenowi oraz Coltonowi Herta, ewentualnie Rossiemu. Sukcesy w Indycar to jedno ale F1 chyba kusi każdego kierowcę? Wystarczy dać im maszyny sprzed kilku lat i wypuścić na Red Bull Ring. No i Colton herta nie ma jeszcze superlicencji - ale to akurat kwestia czasu.
04.09.2019 16:17
0
7. w zależności od sposobu liczenia, to kilkanaście sekund na okrążeniu, to by była absolutna deklasacja i pewny tytuł mistrza świata
04.09.2019 17:44
0
7. ds1976 Ja zaprzeczę - Max nie wyciska z bolidu 120%. Co najwyżej 100% a i to jest nierealne, wyciska może 95%, może 98% Verstappen będzie startował z końca stawki, ale i tak stawiam na to, że skończy wyżej niż Albon. Monza daje możliwości do wyprzedzania a Verstappen umie przebijać się przez stawkę. Max w czołowej 5 na koniec wyścigu to realne osiągnięcie.
04.09.2019 20:08
0
Nic z tego nie rozumiem. To Albon w końcu użył nowej specyfikacji silnika czy nie? Był cofnięty na starcie, ale jeździł ze starszym silnikiem? Może mnie ktoś oświecić?
04.09.2019 20:19
0
@10 Jednostka byla nowa, ale specyfikacja chyba nie najnowsza - ale moze juz tez sie zamotalem. Co do Albona - to byl jego pierwszy weekend w nowym bolidzie i jest to pierwszy sezon stycznosci z bolidami F1. Wiec biorac powyzsze pod uwage, pojechal bardzo dobry wyscig. Leclerc, Ricardo... itd, kazdy potrzebuje czasu by dogadac sie z bolidem i by mu zaufac, co moze a czego nie moze zrobic i na ile moze sobie pozwolic. To wymaga czasu.
04.09.2019 20:45
0
@ giovanni paolo. Skad w Tobie potrzeba eksponowania swojej glupoty na forum?
04.09.2019 21:17
0
@3 masz rację to istna paranoja, w trakcie sezonu silnik się rozwija i za to należy się kara, zawodnik topowy startuje z końca stawki i ryzykuje że taki,, Kubica '' czy inny patałach rozpiepszą mu bolid na pierwszym zakręcie i po wyścigu, jak dla mnie to za duże ryzyko, jeśli kogoś stać to niech co wyścig zakłada nowy silnik i basta a taki Williams jak nie ma rozwoju to won, w końcu to F1 a nie jakaś popierdułka
04.09.2019 21:50
0
@13 Sam jesteś "popierdułka", gratulacje za soczyste "spiepszenie" języka polskiego ... Patałachu ...
05.09.2019 06:32
0
@13 Popierdułka i patałach to ty jesteś. Jednego zdanie nie potrafisz napisać poprawnie.
05.09.2019 10:01
0
@13. Luzak564 Chłopie... Nie pisz o Kubicy, że jest patałach bo jak widzisz już tu życia nie masz. Nic złego o Robercie nie wolno tu powiedzieć, pamiętaj! :) Swoją drogą, nie trzeba jechać z tyłu żeby jakiś patałach zniszczył komuś wyścig - RAI na SPA jechał z przodu a i tak oberwał.
05.09.2019 13:44
0
@16. Istnieje cos takiego, jak konstruktywna i niezawisla krytyka. @13 Nie grzeszy takimi zdolnosciami. Niestety-daje zauwazyc sie w tym serwisie, ze madrzy kibice wola przemilczec wydarzenia w F1, niz przebijac sie przez stado chamow. Normalny kibic dostrzeze wysilki Kubicy-glupek bedzie oczekiwal, ze Robert powalczy o P1.
05.09.2019 15:55
0
@16 Chętnie się pod tym podpiszę obiema rękami.
05.09.2019 16:01
0
Nie oczekuję że Robert powalczy o P1 ale on nie pokazał nic, jest podobno zawodowcem a dostaje baty od nowicjuszy, czy był kiedykolwiek w kwalifikacjach czy wyścigu lepszy od Russella? jeżeli mnie pamięć nie myli to nie, był dobrym kierowcą ale to było zanim wsiadł do skody, też trzymałem za niego kciuki ale okazało się że nie jest tego wart, jeździ w wyścigu tylko i wyłącznie dlatego że ma reklamy na bolidzie a brakuje tylko tablicy z napisem,, KONIEC WYŚCIGU '', nie musicie się ze mną zgadzać ale takie jest moje zdanie
05.09.2019 16:09
0
19. Luzak564 I taką opinię jestem w stanie uszanować, chociaż nie do końca się z nią zgadzam. Każdy ma prawo do własnego zdania, ale róbmy to z wzajemnym szacunkiem, bez obelg czy inwektyw w kierunku drugiego człowieka.
05.09.2019 17:24
0
@20 ja w swoich postach staram się nikogo nie obrażać w przeciwieństwie do Ciebie, jeśli kogoś obrażam to staram się to naprawić i przeprosić wymaga tego kultura
05.09.2019 20:24
0
To forum osiagnelo poziom Pudelka albo innego Faktu. Czy moderacja moglaby sie zabrac do pracy? Czy na prawde stawiacie ilosc wejsc tak bardzo wysoko, ze juz nie wazne co jest w srodku? Obawiam sie, ze efekt bedzie odwrotny od zamierzonego, bo coraz mniej ludzi ma ochote tu zagladac i cos pisac, przedzierajac sie przez szambo, ktore wybija z postow.
06.09.2019 12:11
0
@22 W czym pomoze moderacja? Forum tworza ludzie, a nie cenzura. Problem polega na tym, aby glupek nie obnosil sie ze swoja glupota.
06.09.2019 22:17
0
@22 TomPo - nadal czuję się nieswojo kiedy przyznaję Ci rację ale jest tak jak piszesz. Nie chce mi się już za bardzo komentować wątków, bo większość wpisów to pomyje. Inna bajka, że VER osiąga mistrzowskie poziomy w bolidzie RBR a RIC zrobił się szary jak mysz (czyli taki jaki jest w rzeczywistości). LEC jest przekoloryzowany więc tutaj ewentualnie można się czepiać :)) I brakuje Alonso - ale wróci! Czasem jakiś obłąkaniec wyczekuje powrotu Ericssona na miejsce GIO - ale szaleju się najadł, więc luz... A Kubica? To temat na inny esej. Może jak to on, szczerze o sytuacji w Williams wypowie się po zakończeniu kariery? Ale na razie życzę mu kontynuacji w IndyCar - choć niektórzy na hasło "owal" wymiękają (Grosjean).
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się